Vertrouwenspersoon, compliment of klacht

 

Vertrouwenspersoon, compliment of klacht

Een compliment motiveert ons in de uitvoering van ons werk. Een klacht grijpen wij aan als leerpunt om onszelf en de zorg- en dienstverlening te verbeteren. Het liefst horen wij een compliment of klacht rechtstreeks en persoonlijk van u. U kunt daarvoor zelf de betrokkene benaderen. Meer informatie vindt u in het Klachtenreglement

Cliëntenvertrouwenspersonen

De taken van de cliëntvertrouwenspersoon zijn belegd bij onze twee cliëntadviseurs, te weten Karin Evering en Gerda Bisperink. Zij zijn aanspreekpunt voor cliënten of naasten die een vertrouwelijke vraag hebben. 

Een klacht kunt u natuurlijk ook bespreken met uw verantwoordelijk verzorgende, verpleegkundige of met de leidinggevende.
Bent u niet tevreden met het antwoord of u wilt in vertrouwen uw ontevredenheid of klacht bespreken, dan kunt u terecht bij de onafhankelijke externe klachtenfunctionaris.


Cliëntvertrouwenspersoon Wet Zorg & Dwang

Onvrijwillige zorg of een onvrijwillige opname kan gevolgen hebben voor de vrijheid. Heeft u een vraag, bent u niet helemaal tevreden of wilt u graag vertrouwelijk met een onafhankelijk persoon praten? Neem dan gerust contact op met de cliëntenvertrouwenspersoon gerelateerd aan de Wet Zorg & Dwang. Zij is onafhankelijk en niet in dienst bij Zorgfederatie Oldenzaal. De cliëntenvertrouwenspersoon is laagdrempelig. Uw vraag is welkom en veilig. 

Karlijn Pomp is de cliëntenvertrouwenspersoon die aan Zorgfederatie Oldenzaal is gekoppeld. Karlijn is als cliëntenvertrouwenspersoon Wzd werkzaam voor het LSR (Landelijk Steunpunt Medezeggenschap) en is volledig onafhankelijk.

Bereikbaarheid vertrouwenspersoon Wet Zorg & Dwang
Karlijn Pomp is telefonisch te bereiken op maandag tot en met donderdag via telefoonnummer 06 – 15 61 56 19  en via emailadres k.pomp@hetlsr.nl. Mocht u haar niet kunnen bereiken dan kunt u ook bellen met 088-20 15 900.

Lees hier meer over de Wet Zorg & Dwang 

Klachtenfunctionaris

Marja de Jong is onze externe klachtenfunctionaris. Zij is in dienst bij Zorgbelang Overijssel. Hiermee wordt de onafhankelijkheid gewaarborgd. 

De klachtenfunctionaris is onafhankelijk en luistert naar uw klacht. Zij probeert, indien u dat wenst, te bemiddelen. Mocht dit niet tot een gewenste oplossing leiden, dan kunt u de klacht indienen bij de directeur bestuurder. De klachtenfunctionaris kan u hierin eventueel adviseren en begeleiden.  

Bereikbaarheid klachtenfunctionaris:
Adviespunt Zorgbelang Overijssel
Telefoon: 074- 291 35 97.
Of u stuurt een e-mailbericht met het verzoek om contact met u op te nemen via adviespunt@zorgbelang-overijssel.nl 

Betreft het een BOPZ-klacht dat kan een officiële klacht worden ingediend bij de Regionale BOPZ-klachtencommissie.

Bereikbaarheid Regionale klachtencommissieSecretariaat Regionale Klachtencommissie Twente
Telefoon: 088-4304001
Of u stuurt een e-mailbericht naar:
secretariaat@regionaleklachtencommissietwente.nl

Geschillencommissie

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Zorgfederatie Oldenzaal is aangesloten bij de Landelijke Geschillencommissie Zorg.
Bij deze commissie kunt u terecht voor vragen en advies.

Vul het contactformulier in of bel |

 

0541-513433

 

Vul het contactformulier

in of bel | 0541-513433